Specialisme

Samen met de professional bepalen we in goed overleg wat er wordt beoogd en hoe de doelstelling kan worden bereikt.

Vervolgens stel ik een voorstel op waarin de aanpak en beoogde uitkomsten duidelijk zijn uitgewerkt. Het voorstel geeft daarnaast een duidelijk beeld van de kosten en randvoorwaarden die met een traject samenhangen en de planning.

Ik werk zowel alleen als samen met professionals uit mijn netwerk. Toegankelijk, praktijkgericht, enthousiast en effectief!

  • IN VO EN MBO
  • Ondersteuning wiskundesecties, invoeren ipad onderwijs bij wiskunde
  • Activerende didactiek in de wiskundeles
  • Verbeteren resultaten wiskundecijfers, vakgroep ontwikkeling

  • TRAININGEN
  • Rekendidactiek
  • Klassenmanagement
  • Zwakke rekenaars verder helpen
  • Ernstige reken- en wiskundeproblemen en dyscalculie, ERWD
  • Omgaan met verschillen / differentiëren in de rekenles
  • Lesgeven met een digitale methode
  • Examentrainingen rekenen / wiskunde

  • Coaching on the job
  • Reken- en wiskundedocenten, didactische week
  • Reken coördinator: Versterken rekenbeleid t.b.v. verbeteren rekenonderwijs

  • Advies
  • Schoolleiding, teammanagers en organisaties zoals steunpunten en het CvTE
  • Lezingen 

 

Madeleine, voor mij één van de kanjers als het gaat om rekenonderwijs en -beleid. Inspirerend en enthousiasmerend! Altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Maar ook altijd zoekende naar nieuwe invalshoeken en motiverende activiteiten om deskundigheid bij MBO-docenten, en daardoor rekenvaardigheid bij studenten, te ontwikkelen. Ik heb haar mogen meemaken tijdens een cursus gericht op de extreem zwakke rekenaars… TOP!
Carin Spoelstra-Van Dijk, Project Taal en Rekenen MBO, ROC Gilde
Madeleine heeft ons, ROC rekendocenten in Nijmegen, eerst een jaar lang de ins en outs van het huidige rekenonderwijs op de basisscholen bijgebracht. Daarna heeft ze ons een jaar lang begeleid bij het opzetten van lessen voor merendeels zeer zwakke rekenleerlingen. Zij was zeer enthousiast, innoverend, praktisch, didactisch goed en deskundig. Soms ook confronterend: werkt dat ècht of echt nìet? Bovendien bleef ze oog houden voor de betere rekenaars in onze groepen. Dik compliment! Een fijne ervaring op nascholingsgebied!
Olga Bakers, rekendocent ROC van Nijmegen
Inspirerend, direct toepasbaar in de les, kundig, flexibel, veel bruikbare tips om te differentiëren in de les.... Mijn bevindingen na het volgen van de cursus rekendidactiek. Dank je Madeleine!!!
Jacqueline Dircks-Bongaerts, rekencoördinator Connect College Echt
Webdesign door Webparking