Specialisme

Samen met de professional bepalen we in goed overleg wat er wordt beoogd en hoe de doelstelling kan worden bereikt.

Vervolgens stel ik een voorstel op waarin de aanpak en beoogde uitkomsten duidelijk zijn uitgewerkt. Het voorstel geeft daarnaast een duidelijk beeld van de kosten en randvoorwaarden die met een traject samenhangen en de planning.

Ik werk zowel alleen als samen met professionals uit mijn netwerk. Toegankelijk, praktijkgericht, enthousiast en effectief!

  • IN VO EN MBO
  • Ondersteuning wiskundesecties, invoeren ipad onderwijs bij wiskunde
  • Activerende didactiek in de wiskundeles
  • Verbeteren resultaten wiskundecijfers, vakgroep ontwikkeling

  • TRAININGEN
  • Rekendidactiek
  • Klassenmanagement
  • Zwakke rekenaars verder helpen
  • Ernstige reken- en wiskundeproblemen en dyscalculie, ERWD
  • Omgaan met verschillen / differentiëren in de rekenles
  • Lesgeven met een digitale methode
  • Examentrainingen rekenen / wiskunde

  • Coaching on the job
  • Reken- en wiskundedocenten, didactische week
  • Reken coördinator: Versterken rekenbeleid t.b.v. verbeteren rekenonderwijs

  • Advies
  • Schoolleiding, teammanagers en organisaties zoals steunpunten en het CvTE
  • Lezingen 

 

Madeleine is deskundig; ze is op de hoogte van alle (beleidsmatige) ontwikkelingen op rekengebied. Madeleine is vernieuwend en creatief. Madeleine levert niet alleen ideeën, maar maakt ook uitgewerkte lessen.
Don Verbiest, docent rekenen ROC Nijmegen
Madeleine weet tijdens haar trainingen het publiek - de docenten - dus danig te boeien zodat de pauzes vergeten worden. Steeds weer komt ze met - soms de meest simpele - didactische uitdagingen zodat je als docent steeds weer geprikkeld wordt en nog meer wil weten. Ik word er steeds een beetje beter van.
John Bakker, voorzitter vakgroep rekenen Wellantcollege
Ik heb Madeleine leren kennen toen zij vanuit het APS een didactische cursus gaf voor rekendocenten. Madeleine is een uitstekende, enthousiaste en creatieve docent rekendidactiek. Zij heeft mij de kans gegeven zelf didactische ontdekkingen te doen. Na afgelegde lesbezoeken geeft zij direct zeer bruikbare terugkoppeling. Op een duidelijke, prettige en objectieve manier presenteert zij haar constateringen.
Fred Walthuis docent ROC Amsterdam en toetsconstructeur Rekenen 3F CITO
Webdesign door Webparking